Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Veerle Adams - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Veerle Adams - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Veerle

28 September 2015 | Thailand, Bangkok

Thailand, ik kon me geen beter begin van mijn reis voorstellen. Ik heb vier ontzettend mooie weken gehad. Na 14 uurtjes vliegen kwam in aan in Bangkok, ik had al een hostel geboekt en ze kwamen me ophalen op het vliegveld. Helaas lag het ver uit het centrum, maar ik kon mijn spullen er wel laten voor vier weken. Meteen ben ik maar koh san raod onveilig gaan maken met mijn kamergenootje. Vier dagen heb ik in Bangkok doorgebracht. Ik ben naar Grand Palace gegaan, vele tempels bezocht, een mooie boottocht gemaakt waar je kon zien waar de arme bevolking leefde, de weekendmarket bezocht; heel groot en leuke dingen, maar ontzettend druk, en hele leuke avonden op koh san raod gehad.
Ik had besloten dat vier dagen Bangkok wel genoeg waren. Met de nachtbus ben ik naar Chiang Mai gegaan, daar aangekomen heb ik met mijn kamergenootje van mijn eerste hostel en een van haar vrienden een hostel gezocht. De eerste nacht was een beetje eenzaam, er waren nauwelijks backpackers in het hostel. Ik heb toen ook besloten een ander hostel te gaan zoeken. Daar vond ik een hostel vol backpackers, heerlijk. Iedereen was solo-backpacker en samen hebben we de mooiste avonden beleefd. Hier besefte ik pas wat hoe mooi deze reis was. Helaas gingen alle uitgaansgelegenheden wel al om 12 uur dicht, maar dan feestte we gewoon verder in het hostel. Ik ben op tweedaagse trekkingstocht geweest, wat ik normaal niet snel zou doen. We begonnen met het rijden op olifanten, een ervaring, maar ik zou er niet nog een keer op springen. Ze lopen zo traag en ze zien er erg slecht uit. Daarna was het tijd voor de tocht. Toevallig waren we met een groep met alleen Nederlanders, erg leuk. Na vier uur door weer en wind bergopwaarts gelopen te hebben, kwamen we bij een dorpje terecht waar we gingen slapen. In een houten hut in de bergen. We douchte ons in de waterval en kregen eten van de mensen uit het dorp. In de avond kwam onze gids gitaar spelen en sterke drank met ons drinken, erg gezellig. De dag erna moesten we weer vroeg op om aan onze tocht te beginnen. Gelukkig was het dit keer bergafwaarts. We eindigden met bamboo raften. Een leuke ervaring!
Na terug gekomen te zijn in het hostel was het tijd om even te relaxen. De dag erna ben ik naar de Tijgers geweest. Een park vol met tijgers waar je foto’s kan maken met ze. Moest even gebeuren. Ook hebben we de ‘longnecks’ bezocht. Dit was erg commercieel helaas, ik geloof niet dat de mensen er echt wonen. Wel leuk om even te zien die mensen met de lange nekken!
Samen met een jongen uit mijn hostel had ik besloten naar Pai te gaan. We wilde eigenlijk met de scooter gaan, maar aangezien ik nog nooit op een scooter gereden had werd me dit afgeraden. De weg was een en al bocht en helling. Toch heb ik spijt dat ik de bus heb gepakt, het was een hele mooie trip. Aangekomen in Pai hadden we het circushostel geboekt. Een erg mooi uitzicht en het zat vol hippies. Heerlijk om ieders verhaal te horen. De eerste avond hadden we gechilled en gerookt, de dagelijkse gang van zaken in Pai. Zoveel mensen ontmoet. De dag erna ging ik met drie meisjes een scooter huren. We hadden alle drie nog nooit op een scooter gereden. Maar na een tijdje lukte het allemaal wel. We hebben de mooiste uitzichten gehad en we zijn naar een grot gereden. Na een hele lange rit, daar aangekomen was de helft dicht. De rit was mooier dan de grot zelf. ’s Avonds zijn we naar het stadje gegaan, maar ook hier was alles om 12 uur dicht, behalve de reggae bar. Daar zijn we dan ook geëindigd en later zijn we nog met iedereen gaan chillen buiten bij het hostel. De dag erna ben ik met een groepje met de scooter naar hotsprings gegaan, erg leuk om meegemaakt te hebben. Super steile bergen op en af om daar te komen, midden in de bergen. Helaas moest ik Pai al verlaten, omdat ik een vlucht had geboekt van Chiang Mai naar Phuket, tijd voor de eilanden. Bij deze reis kwam ik twee jongens tegen die naar een ander eiland gingen. We zouden elkaar weer zien in Koh Phangan. Aangekomen in Phuket kwam ik in een hostel vol Engelse jongens, meteen ben ik met hun mee uitgegaan. Ik wist niet dat Phuket zo’n nachtleven had. Alles stond in het teken van pingpong shows en ladyboys. De dag erna ben ik naar het strand gegaan en ontmoete ik mijn kamergenootjes. Twee meisjes uit Engeland. Samen zijn we gaan dineren en ook hun zou ik terug zien op de full moon in Koh Phangan. 's Avonds ben ik nog wat drankjes gaan doen met wat jongens uit het hostel. Phuket was maar een tussenstop voor Koh Phi Phi, ’s ochtends werd ik dan ook opgehaald en had ik de boot naar dit eiland. Samen met een Braziliaans meisje uit mijn hostel. Ik had nog geen hostel geboekt, maar zij wel, dus ben ik met haar mee gegaan naar hetzelfde hostel. Vanaf het moment dat we aankwamen regende het helaas de hele dag. Aangekomen in het hostel ontmoete ik twee leuke Engelse mensen, met wie ik mijn tijd in Koh Phi Phi dan ook heb doorgebracht. Omdat het regende konden we eigenlijk niet veel doen. We zijn maar gaan roken aan het strand bij de Stones bar. ’s Avonds zijn we gaan partyen op het strand met de vuurshows. De dag erna was het gelukkig goed weer, tijd voor de dagtrip. We gingen naar Bamboo beach, het mooiste strand/eiland ever met helder blauw water. Daarna gingen we snorkelen in de zee op de mooiste plekken, bezochten we monkey beach en maya bay. Maya bay, het paradijsje van de film ‘The Beach’. Erg leuk om daar geweest te zijn. ’s Avonds zijn we weer gaan feesten op het strand. Helaas was het al mijn laatste avond aangezien ik in tijdnood zat. Ik moest namelijk vijf nachten boeken voor Koh Phangan en ik wilde perse naar Koh Tao. Dus de trip naar Koh Tao kon beginnen. Het was een heeeele lange rit. Aangekomen kon ik geen hostel vinden, maar uiteindelijk heeft iemand me geholpen. Ik ontmoete mijn kamergenootjes en we zijn op het strand uit geweest, het leek op koh phi phi met de vuurshows. De dag erna heb ik met een meisje van mijn hostel een scooter gehuurd en zijn we mooie plekjes gaan zoeken. Die dag had ik me ook ingeschreven om een dag te gaan duiken de dag erna, ik was ontzettend nerveus. Na een korte instructie gingen we met heel veel mensen op een echte duikboot. We hadden met z’n drieën twee instructeurs dus die hielden alles in de gaten. Na een lastige start, ik vond het eng om lang onder water te blijven, lukte het dan toch. We gingen de zee in en zagen erg mooie visjes, het leek een heel andere wereld, de onder water wereld. Het gaf een kick. Daarna gingen we voor onze tweede duik, nog mooier! Na deze dag ben ik er zeker van geworden dat ik dit vaker wil doen, ik wil dan ook mijn PADI gaan halen in deze reis. Na nog een avond stappen was het dan tijd om Koh Tao te verlaten, hier wil ik zeker terug komen. Het was tijd voor Koh Phangan, een week vol feest. Ik had dan ook een partyhostel geboekt. De eerste avond waren er nog niet zoveel mensen, maar wel hele leuke mensen. We gingen uit op het strand en er waren hele leuke pre-party’s met drankspellen bij het hostel elke dag. Met de taxi ging iedereen dan naar het feest. De volgende dag ben ik met een groepje scooters gaan huren en naar de wipeout baan gegaan, en erna zonsondergang gekeken bij de Amsterdam bar. In de komende dagen vonden de Waterfall party, Poolparty en Jungle Party plaats. De middagen bestonden uit uitkateren op het strand og bij het zwembad. We hadden een leuke groep gevormd ondertussen binnen ons dorm. Het hostel stroomde vol, na de nodige voorbereidingen was het zo ver, de dag van de Full Moon. Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar wauw, wat heb ik een leuke avond/nacht/ochtend gehad. Met de mooiste mensen. Ik heb nog geprobeerd mijn ticket naar Taiwan te veranderen, maar dat ging helaas niet. De dag na de full-moon moest ik naar Bangkok reizen. De ergste rit ever. Ik voelde me zo slecht, na 1,5 uur slaap in de felle zon zweten, wachtend op een boot. 8 uur op een boot en een lange busrit naar Bangkok. Gelukkig had ik een kamer geboekt in een hotel. Heerlijk, dat had ik even nodig. De laatste dagen Thailand heb ik dan ook op koh san raod doorgebracht, heerlijk in een hotelletje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Thailand, ik kon me geen beter begin van mijn reis voorstellen. Ik heb vier ontzettend mooie weken gehad. Na 14 uurtjes vliegen kwam in aan in Bangkok, ik had al een hostel geboekt en ze kwamen me ophalen op het vliegveld. Helaas lag het ver uit het centrum, maar ik kon mijn spullen er wel laten voor vier weken. Meteen ben ik maar koh san raod onveilig gaan maken met mijn kamergenootje. Vier dagen heb ik in Bangkok doorgebracht. Ik ben naar Grand Palace gegaan, vele andere tempels bezocht, een mooie boottocht gemaakt waar je kon zien waar de arme bevolking leefde, de weekendmarket bezocht; heel groot en er waren leuke dingen, maar ontzettend druk, ; en hele mooie avonden op koh san raod gehad.
Ik had besloten dat vier dagen Bangkok wel genoeg waren. Met de nachtbus ben ik naar Chiang Mai gegaan, daar aangekomen heb ik met mijn kamergenootje van mijn eerste hostel en een vriend van haar een hostel gezocht. De eerste nacht was een beetje eenzaam, er waren nauwelijks backpackers in het hostel. Ik heb toen ook besloten de volgende dag een ander hostel te gaan zoeken. Daar vond ik een hostel vol backpackers, heerlijk. Iedereen was solo-backpacker en samen hebben we de mooiste avonden beleefd. Hier besefte ik pas echt hoe mooi deze reis was. Helaas gingen alle uitgaansgelegenheden wel al om 12 uur dicht, maar dan feestte we gewoon verder in het hostel. Ik ben op tweedaagse trekkingtocht geweest, wat ik normaal niet snel zou doen. We begonnen met het rijden op olifanten, een ervaring, maar ik zou er niet nog een keer op springen. Ze lopen zo traag en ze zien er erg slecht uit. Daarna was het tijd voor de tocht. Toevallig waren we met een groep met alleen Nederlanders, erg leuk. Na vier uur door weer en wind bergopwaarts gelopen te hebben, kwamen we bij een dorpje terecht waar we gingen slapen. In een houten hut in de bergen. We douchte ons in de waterval en kregen eten van de mensen uit het dorp. In de avond kwam onze gids gitaar spelen en sterke drank met ons drinken, erg gezellig. De dag erna moesten we weer vroeg op om aan onze tocht te beginnen. Gelukkig was het dit keer berg af. We eindigden met bamboo raften. Een leuke ervaring!
Na terug gekomen te zijn in het hostel was het tijd om even te relaxen. De dag erna ben ik naar de Tijgers geweest. Een park vol met tijgers waar je foto’s kan maken met ze. Moest even gebeuren. Ook hebben we de ‘longnecks’ bezocht. Dit was erg commercieel helaas, ik geloof niet dat de mensen er echt wonen. Wel leuk om even te zien die mensen met de lange nekken!
Samen met een jongen uit mijn hostel had ik besloten naar Pai te gaan. We wilde eigenlijk met de scooter gaan, maar aangezien ik nog nooit op een scooter gereden had werd me dit afgeraden. De weg was een en al bocht en helling. Toch heb ik spijt dat ik de bus heb gepakt, het was een hele mooie rit. Aangekomen in Pai hadden we het circushostel geboekt. Een erg mooi uitzicht en het zat vol hippies. De eerste avond hadden we gechilled en gerookt, de dagelijkse gang van zaken in Pai. Ik heb er zoveel mensen ontmoet. De dag erna ging ik met drie meisjes een scooter huren. We hadden alledrie nog nooit op een scooter gereden. Maar na een tijdje lukte het allemaal wel. We hebben de mooiste uitzichten gehad en we zijn naar een grot gereden. Na een hele lange rit, daar aangekomen was de helft dicht. De rit was mooier dan de grot zelf. ’s Avonds zijn we naar het stadje gegaan, maar ook hier was alles om 12 uur dicht, behalve de reggae bar. Daar zijn we dan ook geëindigd en later zijn we nog met iedereen gaan chillen buiten bij het hostel. De dag erna ben ik met een groepje met de scooter naar hotsprings gegaan, erg leuk om meegemaakt te hebben. Super steile bergen op en af om daar te komen, midden in de bergen. ’s Avond heb ik nog gechilled. Helaas moest ik Pai al verlaten, omdat ik een vlucht had geboekt van Chiang Mai naar Phuket, tijd voor de eilanden. Bij deze reis kwam ik twee jongens tegen die naar een ander eiland gingen. We zouden elkaar weer zien in Koh Phangan. Aangekomen in Phuket kwam ik in een hostel vol Engelse jongens, meteen ben ik maar met hun uitgegaan. Ik wist niet dat Phuket zo’n nachtleven had. Alles stond in het teken van pingpong shows en ladyboys. De dag erna ben ik naar het strand gegaan en ontmoete ik mijn kamergenootjes. Twee meisjes uit Engeland. Samen zijn we gaan dineren en ook hun zou ik terug zien op de full moon in Koh Phangan. ‘s Avonds ben ik nog wat drankjes gaan doen met wat jongens uit het hostel. Phuket was maar een tussenstop voor Koh Phi Phi, ’s ochtends werd ik dan ook opgehaald en had ik de boot naar het eiland samen met een Braziliaans meisje uit mijn hostel. Ik had nog geen hostel geboekt, maar zij wel, dus ben ik met haar mee gegaan naar hetzelfde hostel. Vanaf het moment dat we aankwamen regende het helaas de hele dag. Toen we bij het hostel arriveerde en ons gesetteld hadden, ontmoete ik twee leuke engelse mensen, met hen heb ik dan ook in Koh PhiPhi doorgebracht. Omdat het regende konden we eigenlijk niet veel doen. We zijn maar gaan roken aan het strand bij de Stones bar. ’s Avonds zijn we gaan feesten op het strand met de vuurshows, erg leuk! De dag erna was het gelukkig goed weer, tijd voor de dagtrip. We gingen naar Bamboo beach, een heel mooi strand/eiland met helder blauw water. Daarna gingen we snorkelen in de zee op de mooiste plekken, bezochten we monkey beach en maya bay. Maya bay, het paradijsje van de film ‘The Beach’. Erg leuk om daar geweest te zijn. ’s Avonds zijn we weer gaan feesten op het strand. Helaas was het al mijn laatste avond aangezien ik in tijdnood zat. Ik moest namelijk vijf nachten boeken voor Koh Phangan en ik wilde perse naar Koh Tao. Dus de trip naar Koh Tao kon beginnen. Het was een heeeele lange rit. Aangekomen kon ik geen hostel vinden, maar uiteindelijk heeft iemand me geholpen. Ik ontmoete mijn kamergenootjes en we zijn op het strand uit geweest, het leek op koh phi phi met de vuurshows. Daarna zijn we nog naar een club gegaan met lachgas die nog open was, maar er was geen muziek meer, dus na de nodige ballonnetjes maar naar huis gegaan. De dag erna heb ik met een meisje van mijn hostel een scooter gehuurd en zijn we mooie plekjes gaan zoeken. Die dag had ik me ook ingeschreven om een dag te gaan duiken de dag erna, ik was ontzettend nerveus. Na een korte instructie gingen we met heel veel mensen op een echte duikboot. We hadden met z’n drieën twee instructeurs dus die hielden alles in de gaten. Na een lastige start, ik vond het eng om lang onder water te blijven, lukte het dan toch. We gingen de zee in en zagen mooie visjes, het leek een heel andere wereld, de onder water wereld. Het gaf een kick. Daarna gingen we voor onze tweede duik, nog mooier! Na deze dag ben ik er zeker van geworden dat ik dit vaker wil doen, ik wil dan ook mijn PADI gaan halen in deze reis. Na nog een avond stappen was het dan tijd om Koh Tao te verlaten, hier wil ik zeker terug komen. Het was tijd voor Koh Phangan, een week vol feest. Ik had dan ook een partyhostel geboekt. De eerste avond waren er nog niet zoveel mensen, maar wel hele leuke mensen. We gingen uit op het strand en er waren hele leuke pre-party’s bij het hostel elke dag. Met de taxi ging iedereen dan naar het feest. De volgende dag ben ik met een groepje scooters gaan huren en naar de wipeout baan gegaan, en erna zonsondergang gekeken bij de Amsterdam bar. In de komende dagen vonden de Waterfall party, Poolparty, Jungle Party en nog eentje plaats. Overdag waren we vol katers, op het strand, bij het zwembad, gewoon aan het chillen. We hadden een leuke groep in ons dorm. Het hostel stroomde vol en toen was het zo ver, de dag van de Full Moon. Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar wauw, wat heb ik een leuke avond/nacht/ochtend gehad. Met de mooiste mensen. Ik heb nog geprobeerd mijn ticket naar Taiwan te veranderen, maar dat ging helaas niet. De dag na de full-moon moest ik naar Bangkok reizen. De ergste rit ooit. Ik voelde me zo slecht, na 1,5 uur slaap in de felle zon zweten, wachtend op een boot. Acht uur op een boot en een lange busrit naar Bangkok. Gelukkig had ik een kamer geboekt in een hotel. Heerlijk, dat had ik even nodig. De laatste dagen Thailand heb ik dan ook op koh san raod doorgebracht, heerlijk in een hotelletje.

Recente Reisverslagen:

28 September 2015

Thailand

01 September 2015

Taiwan, het schoolleven begint
Veerle

Actief sinds 28 Sept. 2015
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 1384

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 01 September 2015

Thailand

Landen bezocht: